Miltä brändisi kuulostaa
silmät kiinni?

Systemaattinen ja tunnistettava äänibrändi.

Ääni on oikotie tunteisiin. Se herättää mielikuvia, muistoja ja syöttää raaka-ainetta kuulijan omalle mielikuvitukselle. Äänellisen asiakaskokemuksen  tulee olla kokonaisuutena ehjä ja johdonmukainen, jotta siitä tulee uskottava osa brändi-identiteettiä.

Äänibrändi määritteleekin organisaation tavan viestiä itsestään kuullussa muodossa. Se auttaa yrityksen luomaan yhtenäisen ja uskottavan mielikuvan itsestään - ja mahdollistaa yrityksen brändin kokemisen kaikin aistein.

Lopputuloksena on johdonmukainen äänibrändi kaikissa kosketuspisteissä, mikä mahdollistaa paremman tunnistettavuuden ja erottuvuuden.

Yhtenäisen äänibrändin hyödyt

  • Erotut kilpailijoista eduksesi

    Mainonta on 12 kertaa tehokkaampaa, kun sekä visuaalinen että äänellinen ilme ovat yhtenäiset. Myös äänimainonnan muistaminen ja brand lift ovat perinteistä mainontaa korkeammat.

  • Kasvatat myyntiä

    Tämä vaikutus ei jää pelkästään vain kuluttajan muistaminen, vaan tutkimuksen mukaan äänilogo lisää ostohalukkuutta 17 % ja brändin mukainen musiikki lisää tätä jopa 24 %. Muistijälki syntyy, kun brändi kuulostaa kanavasta toiseen aina samalta. Äänibrändäyksen on todettu 8,5-kertaistavan mainoksen tehon.

  • Saat tehoa tuotantoon

    Kun äänibrändi ja sen sovellukset ovat olemassa, tuotannot videoista podcasteihin ja toimitilojen äänimaisemiin on helppo toteuttaa laadukkaasti ja nopeasti. Säästät kustannuksissa ja luot aina brändisi kuuloista sisältöä.

Caset

  • Slush event opening show lasers

    Yhtenäinen audiopohjainen viestintä

    Vaihtokapula on käytettyjen puhelinten osto- ja myyntipalvelu. Vaihtokapula halusi yhtenäistää audiopohjaista viestintäänsä ja erottua massasta. Yritykselle määriteltiin äänibrändi, joka sisälsi äänilogon, tunnusmusiikin ja äänellisen identiteetin tulevaa radiomainontaa varten. Äänibrändi on läsnä kaikessa Vaihtokapulan tekemässä radiomainonnassa ja sitä on hyödynnetty myös muussa mainonnassa. Hyvin määritellyn brändin ansiosta viestintä on yhtenäistä ja mieleenpainuvaa.

  • Pohde logo

    Äänibrändi hyvinvointialueelle

    Pohde - Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue halusi vahvistaa työnantajabrändiään ja virtaviivaistaa audiovisuaalista tuotantoaan. Äänibrändin määrittelyn pohjalta tuotettiin äänikirjasto yhteistyössä hyvinvointialueen audiovisuaalisen tuotantotiimin kanssa.

    Äänibrändin avulla Pohteen asiakaskokemus ja audiovisuaaliset tuotannot ovat äänimaailmaltaan yhtenäisempiä sekä niiden tuottaminen on helpottunut merkittävästi, kun sopivan audion etsimiseen ei hupene aikaa.

Haluatko kuulla lisää?

hello@aanitoimisto.fi
+358 40 724 3527