Äänimaisemointi on tehokas tapa tuoda tilan asiakkaille haluttu tunnekokemus.
Sisustamista kuuloaistille.
Jokaisessa tilassa on oma luontainen äänimaisemansa, joka koostuu esimerkiksi kylmälaitteiden naksahteluista, pirisevistä puhelimista, liikenteen huminasta ja tilan käyttäjien tuottamista äänistä.
Äänimaisemointi on tilan sisustamista korville.
Äänimaisemoinnilla saavutettavia hyötyjä:
viihtyvyys paranee
keskiviipymä pitenee
brändikokemus vahvistuu
yksityisyys paranee
muistijälki vahvistuu
Palvelumme
-
Myymälät
Äänimaisemoitu tila erottuu edukseen. Asiakkaat viipyvät pidempään miellyttävässä ääniympäristössä.
-
Aulat
Odottavan aika on pitkä. Äänimaisemointi lyhentää koettua odotusaikaa, vähentää stressiä ja parantaa asiakastyytyväisyyttä.
-
Terveydenhuolto
Äänimaisemointi parantaa yksityisyydensuojaa, vähentää koettua stressiä ja kipua sekä parantaa hoitomyöntyvyyttä.
Töitämme
-
Turun linna
Turun linnan keskiaikaiset hallit, huoneet ja tyrmät heräävät henkiin Kaikuja ja varjoja -näyttelyssä, kun 1600-luvun asukkaat elävät elämäänsä ja toimittavat päivittäisiä askareitaan linnassa.
Kaikuja ja varjoja -näyttely kattaa Turun linnan keskiaikaisen osan ja aukeaa yleisölle vuonna 2025.
-
Scandic Kolin maisemahotelli
Hotelli halusi tarjota mieleenpainuvan majoittumiskokemuksen.
Hotellin 11 erilaista teemahuonetta sisustettiin ympäröivän luonnon väreillä, muodoilla ja äänillä, jolloin huoneeseen saapuva tuntee astuvansa suoraan Sikoniemen, Kelvänsaaren tai Patvinsuon maisemiin.
-
Äidinkielen oppitunnit
Peruskoulun äidinkielen Kielikopla-kirjasarjaan luotiin mielikuvitusta ruokkivia äänimaisemia.
Kielikoplan äänimaisemat on tarkoitettu soitettavaksi ainekirjoituksen oppituntien taustalla. Ne vievät pienet kirjailijat satumaailmoihin, luonnon keskelle, runoverstaalle ja lukuisiin muihin mielikuvitusta kutkuttaviin paikkoihin.
-
Megaeläin
Rentouttavan viidakon äänet tervehtivät ja kutsuvat viihtymään pidempään Megaeläimen myymälään ja elämyskahvilaan saapuvaa asiakasta.
-
Luostarinmäen museo
Turun Luostarinmäen vanha työläiskaupunginosa on elävöitetty puodeista, pajoista ja asunnoista kuuluvilla äänillä.
Alueen kodit ja verstaat kertovat elämästä ja käsityöläisten työstä Luostarinmäellä eri aikoina asuneiden ihmisten näkökulmasta.
-
Kirjamessujen osasto
WSOY:n Kirjamessujen osastolle luotiin äänimaisemat aikuisten ja lasten alueille lukukokemuksia syventämään.
Kuva: Sara Valavaara / WSOY
Äänimaisemoinnin hyödyt
-
Erotu asiakaskokemuksella
Yksilöllisellä äänimaisemalla brändisi jää mieleen ja asiointikokemus on yhtenäistettävissä kaikissa brändin toimipisteissä. Äänibrändin on vahvempi kun sen sisältö on tunnistettavaa kosketuspisteestä toiseen.
-
Kasvata myyntiä
Miellyttävän kuuloisessa tilassa rentoudutaan, viivytään pidempään ja ostetaan enemmän. Äänimaisemointi nosti Kampin kauppakeskuksen asiakkaiden keskiviipymää 7.7%. Tämän on laskettu nostaneen kauppakeskuksen myyntiä 10% vuodessa.
-
Parempi kokemus tilasta
Äänimaisema vaikuttaa asiakkaiden lisäksi myös kaikkiin muihinkin tilan käyttäjiin. Miellyttävä ääniympäristö parantaa työntekijöiden viihtyvyyttä, madaltaa stressitasoja ja lisää työtehoa.
Haluatko kuulla lisää?
hello@aanitoimisto.fi
+358 40 724 3527